loading...

تور و جاذبه های گردشگری

الفهیدی یا البستکیه سفری به گذشته دبی است. این منطقه کوچکی از ساختمان‌ها و خیابان‌های تاریخی است که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است که در محله بور دبی واقع شده است. این مکان ع

m.a بازدید : 6 دوشنبه 21 خرداد 1403 زمان : 0:01 نظرات (0)

الفهیدی یا البستکیه سفری به گذشته دبی است. این منطقه کوچکی از ساختمان‌ها و خیابان‌های تاریخی است که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است که در محله بور دبی واقع شده است. این مکان عالی برای لذت بردن از غذاهای محلی، هنر و نمایشگاه های مختلف است.

محله الفهیدی که با نام البستکیه نیز شناخته می شود، در قرن نوزدهم در منطقه دهانه خور دبی تأسیس شد. ساختمان‌های آن با سنگ، ساج، گچ، چوب صندل و سایر مصالح رایج در آن زمان ساخته شده‌اند و حفاظت عالی آن باعث شده است که امروزه بتوانیم آن‌ها را در حالتی عالی و حتی در فهرست میراث جهانی قرار دهیم.

با تهیه تور دبی میتوانید از دبی قدیم در حال پیشرفت دیدن کنید

موزه دبی

اولین چیزی که به شما توصیه می کنم بازدید کنید، بدون شک موزه دبی است . قبل از اینکه در خیابان های الفهیدی شیرجه بزنید، خوب است که تاریخ این مکان را بررسی کنید و همه چیز را از منظری متفاوت ببینید. اگر فکر می‌کنید موزه‌ها چیز شما نیستند، نگران نباشید. نمایشگاه بسیار خوب سازماندهی شده است و بازدید از آن بسیار لذت بخش است. این بنا بر اساس زمانی با قطعات تاریخی ساخته شده است که از زمانی که شهر یک دهکده ماهیگیری بود تا ابرشهری که امروز به آن تبدیل شده است.

نمایشگاه‌های آن از Dhows، قایق‌های معمولی منطقه که بیش از 1000 سال قدمت دارند، تا اتاقی که به معماری باستانی و مدرن اختصاص داده شده، و انواع عتیقه‌جات را در بر می‌گیرد. در این موزه است که شما واقعاً منشا و ماهیت دبی را در تور دبی در این مکان زیبا خواهید آموخت.

این موزه در داخل قلعه دبی واقع شده است و قطعا برای بازدید از الفهیدی ضروری است.

قیمت و ساعات کار موزه دبی : ورودی برای دسترسی به موزه قیمتی نمادین دارد. با نرخ مبادله ای به 0.30 یورو نمی رسد ، اما شما همچنین می توانید رایگان کمک مالی کنید. می بینید که قیمت بهانه ای برای بازدید نکردن نیست. شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 8:30 شب. جمعه از ساعت 2:30 بعد از ظهر تا 8:30 شب. جمعه ها روز استراحت در دبی است بنابراین صبح ها تعطیل است و بعد از ظهرها معمولا کمی شلوغ تر است.

نحوه دسترسی به موزه دبی : این موزه در قلعه دبی، در ضلع شرقی الفهیدی در خیابان 62A قرار دارد. رسیدن به آنجا بسیار آسان است ، اما توصیه می‌کنم از دو طریق این کار را انجام دهید: اگر در حال حاضر در بر دبی هستید، یا با پای پیاده، زیرا موزه در منطقه مرکزی این محله است و رسیدن به آن زمان زیادی طول نخواهد کشید.

قلعه دبی

از نظر فنی، قلعه و موزه دبی یکی هستند، زیرا موزه در داخل قلعه قرار دارد. با این حال ترجیح دادم آنها را از هم جدا کنم تا نکات جالبی در مورد این بنا به شما بگویم. این قدیمی ترین ساختمان شهر است که هنوز پابرجاست.

ساخت آن به سال 1787 برمی گردد و با استفاده از سنگ، آجر خشتی و برگ خرما ساخته شده است. جای تعجب است که هنوز در جای خود قرار دارد، زیرا در طول تاریخ آسیب های زیادی دیده و تعمیر شده است. با این حال، برای دفاع در برابر دزدان دریایی که ساحل را محاصره کرده بودند ساخته شد . در اوایل قرن بیستم، سه برج بزرگ به آن اضافه شد و از آن زمان به بعد قلعه به عنوان یک پادگان، زندان، کاخ و امروزه به عنوان یک موزه عمل کرده است.

مسجد الفاروق

در قلب الفهیدی مسجد الفاروق قرار دارد . تنها مسجد دبی به همراه مسجد جمرایه که درهای خود را به روی گردشگران باز می کند . هم مسجد و هم محیط اطرافش شبیه چیزی شبیه افسانه است. هنگامی که تور خود را برای بازدید از الفاروق رزرو می کنید ، خواهید دید که از مسجد آبی افسانه ای استانبول الهام گرفته شده است و شباهت های معماری زیادی دارد، اما نه از نظر اندازه. یکی از بهترین مساجد دبی است .

ساعات بازدید و بلیط : اگرچه مسجد برای عموم غیر مسلمان باز است، بازدید نمی تواند رایگان باشد. شما باید رزرو کنید ، بنابراین بهترین گزینه دیدن آن به عنوان بخشی از تورهای دبی است که بازدیدها را سازماندهی می کند. اگر می خواهید رایگان بروید، باید از طریق وب سایت با مسئولین مسجد تماس بگیرید. برنامه به شرح زیر است: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:00 تا 11:00 و از ساعت 16:15 تا 18:00.

چگونه به آنجا برویم : مسجد در قسمت شمالی محله در کنار نهر دبی و بسیار نزدیک به موزه دبی واقع شده است. دارای پارکینگ در نزدیکی است ، اما کابین هنوز بهترین گزینه است و شما همچنین یک ایستگاه اتوبوس بسیار نزدیک دارید، به ویژه خط F70.

مرکز تفاهم شیخ محمد

برای ما غربی ها، درک آداب و رسوم امارات متحده عربی می تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد یا به اختصار SMCCU در سال 1998 افتتاح شد. هدف آن کمک به بازدیدکنندگان برای درک فرهنگ و آداب و رسوم کشور است.

برای این منظور، آنها فعالیت های متعددی از جمله صبحانه سنتی، ناهار و شام دارند. در خود مرکز آنها این وعده های غذایی معمولی را در اطراف فرشی به سبک بادیه نشینان ارائه می دهند در حالی که راهنما به انواع سؤالات در مورد فرهنگ آنها پاسخ می دهد. فعالیتی که من 100% آن را توصیه می کنم.

ساعات و بازدید : درهای مرکز به روی همه باز است، اگرچه فعالیت های ارائه شده هزینه دارد . شما می توانید اطلاعات دریافت کنید و آنها را در آنجا رزرو کنید یا می توانید آنها را از قبل رزرو کنید و این کار را از وب سایت آنها انجام دهید. اگر علاقه مند هستید، توصیه می کنم از قبل در وب سایت آنها رزرو کنید. از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:00 تا 15:00 و شنبه ها از ساعت 9:00 تا 13:00. جمعه ها تعطیل است، زیرا در فرهنگ اسلامی روز استراحت است. 

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 419
  • بازدید کلی : 419